Player One – Feeria – Książki dla młodzieży

ObserwujDodano do ObserwowanychUsunięto z Obserwowanych 0

26,99 

Wyczerpanie zasobów ropy, rozregulowanie klimatu, a także przeludnienie. Większość problemów, które są dla nas spiskowymi teoriami, jest codziennością ludzi w 2045 roku. Jedyną ucieczką od przytłaczających problemów jest OASIS – wirtualna symulacja, która zastępuje prawdziwe życie. Kiedy umiera twórca wirtualnego światka, powstaje zamieszanie wokół jego testamentu. Okazuje się bowiem, że nie zapisał on swojej fortuny jakiejś konkretnej osobie. Majątek Jamesa Hallidaya ma odziedziczyć znalazca jego easter egg’a…

Książkę i autora poznałem dzięki filmowej wersji Spielberga, która bardzo mi się podobała i ciekaw byłem porównania obu wersji. Wypadło na korzyść obu autorów. Cline wiedział, co pisze, Spielberg wiedział co i jak adaptuje. Obaj postawili na coś popularnego, coś dla masowego odbiorcy. Także dzięki Spielbergowi od dawna wiemy, że to żaden minus.

Wade Watts żyje w OASIS. Wszyscy żyją w OASIS. Ontologicznie Antropocentryczna Symulacja ImaginacyjnoSensoryczna. Ciężko brzmi to tłumaczenie… OASIS to wirtualny Świat przez duże Ś. Coś więcej niż symulacja, coś ponad grę i VR. W OASIS można żyć, pracować, uczyć się i zdobywać doświadczenia życiowo- emocjonalne. To przewaga książki, Spielberg zbytnio to zmarginalizował. Z kolei Cline zrobił standardowe postapo o zniszczonej ziemi, by pokazać, dlaczego ludzkość gremialnie przeniosła się do wirtualnego wszechświata OASIS. I to zadziałało. Motywacja bohaterów ma sens.